APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Monday, September 14, 2009

SYABAS PPIJB-POA KKPI SELATAN

PROGRAM UKHWAHFILLAH REMAJA
DAN
MAJLIS BERBUKA PUASA

SMK JALAN BUKIT


ANJURAN


PERSATUAN PELAJAR ISLAM SMK JALAN BUKIT (PPIJB)



























Program ini merupakan program lanjutan daripada POA KKPI Selatan yang lalu. Alhamdulillah adik-adik SMK Jalan Bukit dengan sokongan beberapa pihak seperti pihak sekolah dan PEPIAS telah berjaya menganjurkan program ini bertarikh 11 September 2009. Seramai 9 orang ahli PEPIAS Cawangan Bangi iaitu Muzakkir,Afiq,Helmi,Wani,Mastura,Fiza,Munirah,Mazlina,Fatin telah bersama-sama dengan adik-adik SMK Jalan Bukit untuk menjayakan program ini.


Peserta program ini terdiri daripada pelajar tingkatan 1 hingga tingkatan 5 yang keluarganya berkemampuan rendah dan yatim piatu. Program ini telah bermula jam 6 petang dengan dimulai sembang petang dan ceramah bersama ABG K. Program yang disertai seramai lebih kurang 100 orang peserta diteruskan lagi dengan tazkirah Ramadhan oleh ABG Afiq.

Azan berkumandang bermaksud telah maksud waktu berbuka bagi kawasan KAJANG. Jadi kami telah berbuka berjemaah di kantin sekolah. Semua peserta dan jemputan menjamu selera dengan penuh nikmat. Ahli PEPIAS memohon izin pulang selepas berbuka dan solat maghrib bersama. Suasana dan kemeriahan program ini pasti memberikan 1001 pengalaman kepada kami. Terima kasih adik-adik PPIJB@KKPI Selatan. Syabas buat semua.!!!

No comments: