APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Sunday, January 22, 2012

Kini Kami Kembali :)

Hellohello!!! Oops, salahsalah. Assalamualaikum WBT buat anda semua. Ehhh... janganlah buat muka teruja camtuh. Kami tau anda semua dah lama tak dengar citer kami kan??? Terima kasih buat yang sudi mengangguk. Setelah lama tak meng-update blog, kini Blog PEPIAS Bangi telah pun bertukar tangan. Bila bertukar tangan maka bertukarlah corakcorak semua. Bila bertukar corak, maka lebih cantiklah ia. Haha. Sebelum nih dah cantik dah tapi sekarang nih mungkin lebih cantik. Biiznillah. Soal cantik tuh nombor 2 tapi yang paling utama adalah pengisian di dalam blog tersebut. Tak gitu???

Terima kasih buat Abang K kita yang pernah meng-update blog nih sebelum nih dan kami cuma menyambung tugasnya sahaja. Hah? Kenapa dengan huruf K? Hah? Kacak? Ermmm... Bolehlah. Tapi Abang Afiq lagi better kot. Bukan saya yang cakap tapi nih keputusan suara rakyat. Ok melalut jap.

Apaapa pun, sudisudilah jenguk blog kami ye kerana kami sentiasa menjenguk blog anda. Hehe. Ok, nanti kita jumpa lagi ye. Biiznillah. Saya nak pergi tengok kek saya kat game facebook tuh dah masak ke belom. Hehe. Assalamualaikum.

No comments: