APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Sunday, December 14, 2008

KEM TAUTAN KASIH MAHABBAH











Kepada semua ahli PEPIAS cawangan BANGI.......


PEPIAS BANGI akan menganjurkan satu program yang berbentuk REHLAH. Program yang julung-julung kalinya diadakan ini adalah satu program bagi menjalinkan perhubungan dan persaudaraan yang lebih rapat dan erat agar dapat dijalinkan diantara Ahli-ahli PEPIAS cawangan BAngi terutamanya diantara ahli baru dan ahli lama. Program ini akan di isikan dengan pelbagai aktiviti yang menarik dalam membina jati diri dan kefahaman yang lebih diantara ahli-ahli PEPIAS. Di harapkan KEM TAUTAN KASIH MAHABBAH ini dapat menambahkan kemesraan dan dapat mengeratkan lagi ukhwah di antara satu sama lain sekaligus memperkenalkan PIMPINAN PEPIAS 2009 kepada semua ahli PEPIAS cawangan BANGI.

Program : Kem Tautan Kasih Mahabbah
Tema : " Selangkah Menuju Jaya"
Tarikh : 27 & 28 Disember 2008
Tempat : Taman Wetland, Putrajaya
Aktiviti : Treasure Hunt, Berbasikal, Lake Crossing, BBQ dll
Penginapan : Khemah
Bayaran : RM 70 seorang (deposit RM 20 sebagai tempahan tempat)


p/s : - Penyertaan adalah terhad kepada 50 orang yang mendaftar awal sahaja....
- Sebarang pindaan tertakluk kepada perubahan...

Sebarang masalah, sila hubungi :-
Abdul Hafiz Bin Abdul bar
012 - 5133309
013 - 2008249


No comments: