APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Thursday, July 9, 2009

Program Pengurusan jenazah & Teknik dan Etika Penyembelihan mengikut Syarak

Program Pengurusan jenazah & Teknik dan Etika Penyembelihan mengikut Syarak

Esok bermulalah revolusi baru dari segi penganjuran aktiviti PEPIAS, iaitu penganjuran Program Pengurusan jenazah & Teknik dan Etika Penyembelihan mengikut Syarak. Program ini adalah agak berlainan sekali dengan program2 PEPIAS sebelum ini, dimana buat pertama kali kita mengadakan program seumpama begini.

Kami dari cawangan Bangi mendoakan kejayaan program ini berjalan dengan jayanya dan dilimpahi dengan rahmat ALLAH walaupun menempuh pelbagai cabaran sebelum program ini dijalankan. Anggaplah ia sebagai satu hikmah buat kita semua.

Tahniah sekali lagi buat warga kerja program ini khusunya dan ahli2 PEPIAS amnya yg terlibat secara langsung mahupun tidak. Semoga program yang akan bermula esok hingga 12hb ini berjalan dengan lancar. Amin..

Program yang dapat sambutan ini diharapkan dapat dijadikan program tahunan PEPIAS akan datang. Walaupun belum bermula tapi kami dari BANGI sudah merasa bahangnya. Semoga ilmu yang diperolehi di sana kan di manfaatkan sebaiknya.

Butir-butir PROGRAM seperti berikut

Tarikh : 10 - 12 Julai 2009
Tempat : Kem Bina Taqwa, Banting
Bayaran : RM30
Terbuka kepada semua. Terhad 80 orang sahaja.

Pengumuman : Bagi PESERTA2 PEJAP, anda diminta berkumpul di Stesen LRT Bandar Tasik Selatan selepas solat Jumaat pada esok hari. Bas akan ambil anda di sana.



1 comment:

Iz said...

Alhamdulillah.
Program yang baik (harap kesannya berkekalan)
Mabruk alaikum~