APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Thursday, July 23, 2009

TAHNIAH!!!

Alhamdulillah disyukuri kepada Illahi, dapat jua akhrinya kita bertemu kembali di laman seswang ini setelah lama menyepi dalam melayari kehidupan di alam fana ini.
Terlebih dahulu kami ingin merakamkan setinggi penghargaan dan sekalung tahniah kepada Graduan KUIS yang mana terdapat juga graduan dari kalangan ahli PEPIAS. Tahniah diucapkan kepada Kak Ain, Kak Mis, Ustz Hazriq dan lain-lain (sekadar sebut beberapa nama sahaja ) diatas penerimaan segulung diploma atau ijazah akhirnya. Semoga anda semua dapat meneruskan perjuangan mengejar cita-cita yang diimpikan. Namun jangan lupa terhadap perjuangan dan tanggungjawab yang dilaung-laungkan. Kami juga berharap anda semua mendoakan kami berjaya seperti mana anda semua kecapi sekarang. Amin...
Selain itu, kami juga merakamkan ribuan terima kasih kepada Geng Gerai PEPIAS di atas penat lelah dan bertungkus lumus dalam menjayakan dan menghidupkan suasana di gerai. Terima kasih juga kepada pelanggan2 kami yang sudi merasa nikmat air keladi, chickenboom, keropk lekor, otak2, jagung dan mcm2 lagi. Semoga tak sakit perut erk. Alhamdulillah atas sokongan semua, kami berjaya mengembalikan modal yang telah dikeluarkan. Semoga dengan mengikuti sunnah Rasulullah ini iaitu berniaga dapatlah jua mengambil berkat dalam mengeratkan hubungan kekeluargaan kita semua. Selepas ini, kalau ade karnival lagi, kita buka gerai lagi. Gerai kita pasti dapat sambutan yang luar biasa. InsyaAllah. Terima kasih kami ucapkan juga kepada PEPIAS Pusat dan Cawangan lain yang sudi turun padang dalam membantu melariskan produk kami ini. Thanks A.Zul, A,Syamel, Bapol, K. Dila dan sebagainya.
Kami juga merakamkan tahniah dan terima kasih kepada mana-mana ahli PEPIAS yang telah bergerak ke luar untuk menjadi fasilitator. Semaklum kami, ade satu program yang melibatkan majoriti fasilitator dari PEPIAS BANGI iaitu di Puchong. Semoga ilmu dan pengalaman yang dikutip dapat berkongsi dengan sahabat-sahabat lain yang masih berpeluang menonjolkan diri. InsyaAllah.
Itu sahaja sorotan perjalanan PEPIAS BANGI sepanjang minggu lepas. Semoga PEPIAS BANGI akan terus bergerak aktif seperti cawangan-cawangan lain. Namun perlu diingat, bukan nama dan populariti dikejar tapi ingatlah inilah tanggungjawab dan peranan kita.

No comments: