APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Friday, November 6, 2009

Usrah PEPIAS BANGI 1 Sesi 2 2009/2010

Assalamualaikum kepada semua keluarga PEPIAS Cawangan Bangi. Dijemput kepada semua ahli PEPIAS untuk hadir ke Usrah PEPIAS BANGI semester baru bagi memeriahkan lagi dan mengimarahkan majlis ilmu ini. Ketetapan seperti berikut :

Tarikh : 9 November 2009 ( ISNIN )

Hari : Isnin

Masa : 8.30 malam

Tempat : BT 1114


Semua ahli PEPIAS anda dijemput hadir. Sekiranya ada ahli baru kami mengalu-alukan untuk turut serta sekali. Dijemput juga kepada semua pelajar baru KUIS sesi 2009/2010. Bagi PEPIAS Pusat dan Cawangan lain dijemput juga untuk hadir. Istiqamahlah dalam majlis ilmu. Perbincangan menarik jika niat baik. Datang jangan tak datang. Makin ramai makin meriah.

"Amalan Usrah Merapat Ukhwah Mendekati Allah"

p/s=
-siapa yang belum bayar duit yuran, sila bawa sekali pada malam itu dengan bayaran sebanyak rm5 seorang.
- pada malam itu juga akan diedarkan tabung infak PEPIAS

No comments: