APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Friday, November 13, 2009

- Wacana Aktivis Muda Islam -


Merupakan penganjuran yang julung kalinya dianjurkan Persatuan Pelajar Islam Selangor pada tahun ini. Membariskan tiga ahli Panel hebat iaitu:

1) Encik Nizal Mohamad
Merupakan bekas pengacara TV3, Rancangan Malaysia Hari Ini. Beliau merupakan seorang yang bergiat aktif dalam aktiviti sosial dan dakwah khususnya dalam lapangan media. Beliau juga merupakan Mantan Presiden PEPIAS yang pertama.

2) Cikgu Azmi Abdul Hamid Beliau merupakan Presiden TERAS Pengupayaan Melayu yang masih lagi bergiat aktif dalam lapangan dakwah. Beliau juga seorang aktivis yang berjiwa rakyat. Mantan pimpinan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)

3) Saudara Amidi Bin Abd Manan
Seorang guru muda yang banyak terlibat dengan kegiatan aktivis sejak diperingkat pelajar. Sekarang merupakan Timbalan Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM).

Nantikan Wacana Ilmiah (Wacana Aktivis Muda Islam) yang akan dikupas oleh ketiga-tiga panelis ini pada:

Tarikh: 21 November 2009
Hari: Sabtu
Masa: 8.30 Malam

Tempat: Pusat Konvensyen Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)

* Datanglah Beramai-ramai memeriahkan lagi majlis ini

No comments: