APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Sunday, June 13, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU ABG RO


PEPIAS BANGI MENGUCAPKAN SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT SDR ROZAIDI B RUSDIN (EXCO DANA DAN KEWANGAN PEPIAS PUSAT ) DAN PASANGANNYA.

SEMOGA MAHLIGAI YANG DIBINA INI KEKAL SEHINGGA KE ANAK CUCU CICIT PIUT DAN SETERUSNYA MELAHIRKAN KADERISASI UNTUK PEPIAS MASA DEPAN. INSYAALLAH.

BAGI SENIOR-SENIOR PEPIAS YANG BELUM KAHWIN LAGI, SILALAH MENGIKUT JEJAK ABG RO KITA INI TERUTAMA SEKALI MR PRESIDEN ea..

SEKALI LAGI MENGUCAPKAN...
SELAMAT PENGANTIN BARU.

2 comments:

a.rO said...

Terima Kasih diucapkan kepada JK PEPIAS BANGI kerana sudi hadir berbondong2 ke kenduri a.Ro..

Bagi pihak pengatin, kami sekeluarga mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran anda ,doakan kebahagiaan dan keberkatan mahligai yang dibina ini.Semoga kami dapat melahirkan kader2 baru utk PEPIAS utk menjadi Mujahid Islam di masa akan datang..!!!

P/s: presiden masih meneruskan tradisi presiden2 pepias yg sebelum..jgn ganggu prsiden ok..hehe..

" BERSAMA TURUN KE CAWAGAN.."

Anonymous said...

ooo..sape jd presiden mmg kawen lmbt ea?
haha
badi sape tu?
hehe...