APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Tuesday, August 5, 2008

KEM LATIHAN ASAS PEPIAS (KELAPE)

Salam buat semua ahli PEPIAS yang sentiasa diridui sekalian. Sudah sekian lama kita tidak dapat berkumpul bersama, makan bersama, tidur bersama, riadhah bersama, menyemai kefahaman bersama, dalam erti kata lain mengaplikasikan konsep amal jama'ie yang bunyinya sentiasa terngiang-ngiang di telinga sejak tatkala hati ini baru mula terbuka buat gerakan PEPIAS. Suara abang-abang dan kakak-kakak khususnye pimpinan dulu sehingga sekarang yang sentiasa mengingatkan kepentingan ukhuwah dalam perjuangan, sentiasa dirindui. Jasad mereka makin lama makin kelam,mungkin disebabkan oleh kekangan tanggungjawab yang hakiki. Walaubagaimanapun, jauh disudut hati ini merindui kalian semua. Lantaran itu, dedikasi ini ditujukan khas buat abang-abang & kakak-kakak senior PEPIAS, sahabat-sahabat segenerasiku, adik-adik PEPIAS, alumni PMG, peserta LAKEP, komiti n fasilitator KKPI 2008 & buat semua yang pernah mengenali PEPIAS,marilah kita bersama memperhebatkan lagi gerakan kita dipersada dakwah. Oleh itu,saya menyeru kepada semua yang didedikasikan diatas untuk mengembalikan nostalgia PEPIAS dengan menghadirkan diri beramai-ramai ke :-

Tamrin Jundi PEPIAS ( Kem Latihan Asas PEPIAS )

PADA : 08-10 Ogos 2008 ( Jumaat - Ahad )

TEMPAT: Masjid Negeri Selangor, Shah Alam.

moga apa yang diusahakan oleh PEPIAS pusat dibawah sekretariat setiausaha agungnya diberkati dan dipermudahkan Allah Azzawajalla dan menempa kejayaan seperti yang diimpikan. Bukan sahaja mencambahkan benih-benih yang banyak tetapi juga menjadikannya benih-benih yang subur,yakni pabila dicampakkan kedarat menjadi gunung, dicampak kelaut menjadi pulau dan dicampak kelangit menjadi matahari.

wassalam.. Salam perjuangan.

SELAMATKAN KELUARGA KITA!!

No comments: