APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Monday, May 3, 2010

Welcome to KUIS

Salam Semua...




Setelah hampir 2 bulan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) sunyi dengan pekikan penghuninya, namun hari ini KUIS akan membuka pagarnya seluas-luasnya untuk bakal graduannya yang baru.

Selamat Datang kamu ucapkan kepada semua warga KUIS yang baru. Kami sebagai wakil pelajar KUIS mengalu-alukan kehadiran anda semua sebagai ahli keluarga KUIS yang baru. Dijangka serama 2000 pelajar akan mendaftar sebagai pelajar baru.
Bulatkan tekad yang baru..Mulakan dengan langkah kanan anda dengan iltizam yang baru. Jadikan KUIS ini medan untuk anda berjaya. Nyalakan harapan buat diri dan keluarga anda. Buangkan amalan-amalan yang tidak baik diluar. Jagalah kesucian tempat menuntut ilmu ini.

Untuk makluman anda, wujudnya Persatuan Pelajar Islam Selangor (PEPIAS) ini di KUIS yang akan perlu anda cari untuk sertainya setelah masuk ke KUIS. Bila belajar kita ini perlu juga berbakti kepada ummah. Jadi, gunakanlah PEPIAS ini sebagai wadah untuk anda beramal dan berbakti serta berubah. PEPIAS Cawangan Bangi yang telah lame bertapak di KUIS turut mengucapkan selamat datang ke KUIS. Inilah sebenarnya peluang untuk anda.

Buat adik-adik yang pernah sertai program-program PEPIAS seperti LAKEP,KKPI,PMG dan program-program sekolah, jangan lupa untuk sertai PEPIAS.
Selamat menjalani minggu orientasi. Dapatlah pengalaman menarik sepanjang Jejak Kampus dijalankan. Jangan nakal-nakal ea sebelum kene tembak. Hehe.


Ada apa-apa masalah, hubungi Sdr Afiq 019-4496172 selaku pengerusi PEPIAS Bangi.


Sekian, Enjoy yourself. Terima kasih.

No comments: