APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Thursday, February 26, 2009

MALAM TAUTAN KASIH MUHIBBAH KnK dan PEPIAS 2009

Sempena kita akan mengakhiri semester ni, Seketriat Komunikasi dan Kepimpinan Majlis Perwakilan Mahasiswa 2007/2008 yang diketuai oleh Sdr Abdul Hafiz b. Abdul Bar dengan kerjasama PEPIAS cawangan Bangi akan mengadakan MALAM TAUTAN KASIH MUHIBBAH KnK dan PEPIAS 2009. Justeru kami menjemput semua AJK KnK dan Ahli PEPIAS untuk memeriahkan majlis ini seperti ketetapan berikut :


TARIKH : 27 FEBRUARI ( JUMAAT )

MASA : 8.00 MALAM

TEMPAT : BELAKANG PKK

TEMA : MODEN dan TRADISIONAL

BAYARAN : RM 7 seorang (menu BBQ)


Majlis ini juga bertujuan untuk meraikan Jawatankuasa KnK dan Jawatankuasa Pepias yang lama. Oleh itu, dapatlah sekiranya anda semua untuk memeriahkan dan menyerikan majlis ini.
Semoga ikatan kita antara yang lama dan baru akan kekal sampai bila-bila. Sekiranya berminat, sila membuat pembayaran kepada Saudara Fandey b. Padzin ( 0192257090) atau Saudari Mazlina bt. Azmi ( 013-2005712).

Tolong sebarkan kepada kawan-kawan. Terima kasih.

Yang ikhlas,
Muzakkir b. Mohamad Noor
Bekas Biro Perhubungan Awam Knk
Merangkap
Pengerusi Perhubungan PEPIAS Cawangan Bangi

No comments: