APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Monday, October 26, 2009

Pertemuan Dua Hala PEPIAS dengan Timbalan Rektor KUIS







Gambar-gambar ini memaparkan peristiwa bersejarah dalah kalendar PEPIAS kerana pada 16 Oktober 2009 jam 9.30 pagi satu pertemuan telah ditetapkan antara PEPIAS dengan Timbalan Rektor Korporat dan Pengantarabangsaan KUIS, Tn Hj Ahmad Shah b Abdullah di pejabat beliau. PEPIAS diwakili seramai 5 orang iaitu Sdr Zafrul, Sdr, Syamel, Sdr Adri, Sdr Muzakkir dan Sdri Hanis.



Pertemuan ini adalah bagi membincangkan tentang permohonan tempat dan kerjasama dengan pihak KUIS untuk menjayakan Festival Pelajar Islam Selangor 2009 di KUIS pada 20 hingga 22 November 2009. Alhamdulillah, pihak KUIS menerima permohonan kami dan berharap ada perbincangan susulan selepas ini.



Selain itu, Sdr Muzakkir selaku Pengerusi PEPIAS cawangan Bangi (KUIS) juga telah mengambil kesempatan dalam pertemuan ini untuk membincangkan pergerakan PEPIAS di KUIS. Sekali lagi, pihak KUIS memberi respon yang baik sekali gus membuka lembaran baru buat warga PEPIAS BANGI supaya dapat bergerak secara aktif di KUIS tanpa perlu merisaukan status yang di putarbelitkan selama ini. Pihak KUIS membenarkan kita bergerak aktif disini namun diingatkan tidak barbaur politik. Perkara ini disambut baik oleh kedua-dua pihak. Terima kasih.



Oleh itu, diingatkan kepada semua, PEPIAS di KUIS bukanlah persatuan haram dan tidak boleh disertai. Selepas ini peluang yang terbuka luas ini dapatlah semua pihak yang berminat untuk sertai PEPIAS bagi meneruskan perjuangan dakwah agar dapat mengambil kesempatan ini sebaik-baiknya.

No comments: