APA ITU PEPIAS???

PEPIAS merupakan akronim daripada nama Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan mana sebelum ini dikenali sebagai Persatuan Kebajikan Dan Pendidikan Islam Selangor Darul Ehsan.
PEPIAS telah bertapak sebagai penubuhan yang sah pada tanggal 1 OKTOBER 1992 setelah mula bergerak sejak 1971.


PEPIAS berasaskan DUA GAGASAN iaitu KEBAJIKAN dan PENDIDIKAN ISLAM. PEPIAS lebih menumpukan kepada sasaran sekolah rendah dan sekolah menengah. "meluntur buluh biar dari rebungnya".

PEPIAS telah mempunyai 7 cawangan berdaftar yang mana salah satunya ialah PEPIAS Cawangan Bangi yang bertapak di KUIS, Bangi.

Wednesday, October 21, 2009

SELAMAT DATANG BUAT WARGA BARU DAN LAMA KUIS ( PEPIAS )

Assalamualaikum...

Sudah lama tidak kami mengupdate blog ini. Bukan sengaja tapi tidak disengajakan. Biasalah tangan kita hanya ade 2 dan jari cukup 10. Kerja pula bertimbun-timbun. Apa2pun kesempatan ini kami ingin memohon maaf kepada pembaca setia blog PEPIAS BANGI ini.

Terlebih dahulu, kami dari pihak Jawatankuasa PEPIAS BANGI mengucapkan Selamat Datang kepada adik-adik PEPIAS yang sudi masuk ke Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor yang menjadi pusat utama gerakan Pepias cawangan Bangi. Semoga keaktifan anda selama ini dapat diteruskan di cawangan Bangi. Kami sentiasa terbuka untuk membantu anda semua.

Mungkin selepas ini anda pula sebagai pewaris gerakan PEPIAS di Bangi khususnya dan KUIS secara amnya. Jangan lah menutupi peluang anda ketika berada disini. Lebarkan lah sayap perjuangan kita bersama. Selepas ini sudi2 lah datang ke usrah Pepias dan meramaikan keluarga besar Pepias di KUIS ini.

Untuk makluman adik-adik baru yang masuk KUIS ingatlah misi kami di cawangan Bangi ini ialah ingin meramaikan ahli lelaki dan memiliki kenderaan rasmi PEPIAS selain memastikan pengurusan cawangan BAngi dalam keadaan terurus dan tersusun. Bantuan anda amatlah di alu-alukan. Bila kita sudah bersatu hati, maka gerak kerja kita akan lebih mudah. InsyaALLAH!

Kami dari Jawatankuasa Pepias Cawangan Bangi juga mengucapkan Selamat Datang kepada ahli keluarga Pepias lama yang telah kembali daripada bercuti di rumah masing-masing sepanjang 1 bulan ini. Ahlan wasahlan danSelamat Kembali. Semoga semua sihat dan berada dalam keadaan yang baik selepas pulang ini..

Ingatlah sahabat-sahabat sekalian, kita masih perlu meneruskan gerak kerja kita yang telah kita sama-sama canangkan sebelum ini. Semoga sahabat sekalian, masih mampu melaksanakan tanggungjawab sebagai khalifah dan amanah sebagai hamba Allah.

Jangan lupa untuk mendaftarkan diri dalam register course dan Qaryah sekembalinya ke KUIS. Ha..dah dapat result jangan lah lupa untuk berkongsi dengan ahli keluarga dan sahabat-sahabat. Harap-harap semua dapat keputusan yang terbaik buat diri. Bagi yang rasa tidak berpuas hati dengan keputusan masing-masing, janganlah rasa putus semangat kerana sebenarnya ada hikmah disebaliknya. Maka tugas kita lah untuk menganalisis dan mengkaji diri kita semula dengan apa yang kita lakukan selama ini.

Buat makluman semua, pergerakan aktif PEPIAS BANGI di KUIS telah di maklumkan kepada pihak KUIS terutama sekali Rektor dan Tn Hj Mohd Shah ( TR1). Semua ini telah dicapai semasa perbincangan dua hala antara PEPIAS dengan pihak KUIS. Oleh itu, anda semua tidak perlu risau dengan pergerakan PEPIAS di KUIS kerana persatuan ini bukanlah persatuan haram di KUIS walaupun tidak berdaftar kerana persatuan ini bukan berlandaskan politik tapi berpeganag kepada dakwah Al-quran dan As-Sunnah. Jadi, selepas ini tidaklah kedengaran lagi cakap-cakap belakang mengenai PEPIAS di KUIS. Sebarkan!!!.

Baiklah, disini ingin diingatkan kepada semua ahli PEPIAS, insyaAllah Usrah Pepias cawangan Bangi Sesi 2 2009/2010 akan diadakan pada 2 November 2009 di bt1114. Diharapkan anda semua dapat menghadirkan diri untuk kita sama-sama memeriahkan majlis ilmu ini. Silalah maklumkan kepada semua ahli pepias yang lain. Buat adik-adik yang baru masuk, anda juga dijemput untuk hadirkan diri dalam Usrah ini.


Kami sekali lagi memohon kerjasama dari semua ahli PEPIAS Bangi untuk kita mengerakkan kerja kita ini secara bersama. Akhir sekali, kami sekali lagi mengucapkan Selamat Datang dan Kembali kepada semua warga Pepias cawangan Bangi terutama sekali buat adik-adik yang baru masuk KUIS.

No comments: